saraberglund95

Alla inlägg under mars 2015

Av Sara Berglund - 28 mars 2015 00:57

Min syn på alkohol


Jag tänkte såhär på kvällen varför inte skriva ett inlägg om min syn på alkohol? 


Jag vet att många ungdomar idag.. som inte har åldern inne dricker alkohol. Jag är också ungdom.. jag fyller 20 år i april. Jag var den personen som inte drack innan jag var 18 år och i dagens samhälle så är det inte ofta det händer. Jag bestämde mig för att avstå från alkoholen innan jag blev 18 för det är många som dricker innan åldern är kommen och kanske inte har mognaden för det? 


Kroppen måste få växa klart innan man super sig full. Det är mycket negativa saker som kommer upp i detta ämne men jag kan inte utesluta att det finns bra saker. Exempelvis) det finns de människor som är blyga och behöver alkohol för att våga visa sig, det kan även vara väldigt kul med alkohol med rätt kompisar vid sig. 


Jag har kommit till en punkt nu där jag själv känner att jag inte vill dricka så ofta. Det är mitt val! min styrketräning går före alkohol alla dagar i veckan. All typ av träning gör det! Det finns många som inte tycket alls som mig och det är okej. Jag förstår varför folk dricker någon gång ibland.. men varje helg? Det kommer jag aldrig förstå och det är pga. Mitt starka kontrollbehov och att jag är en träningsnarkoman. Jag vill lyckas inom min träning och då tänker jag inte förbruka alkohol så ofta. Detta uppskattas och hatas av många. Men jag får ta den smällen. 


Jag vill också komma till den punkten att jag inte alls ser ner på folk som dricker ofta, om ni vill göra det så gör det. Om ni mår bra av det kör på. Men jag bryr mig bara om andras hälsa. 


Det kanske finns de som tycker att jag är "storhets" pga detta. Men nej, jag förstår bara inte meningen med att dricka varje helg. Jag avstår från alkohol mycket nu och det är mitt val. Bara för att jag gör det så behöver inte alla andra göra det. 


/ SB 



Av Sara Berglund - 25 mars 2015 00:08

Fortsätt framåt! 


Hej alla människor där ute.. 

Det har hänt sjukt mycket saker på denna månad som jag inte har uppdaterat på. Sist jag skrev så hade jag tagit 50 i bänk. Det var en obeskrivlig känsla! Nu till jobbiga nyheter och bra nyheter i motvinden. Jag sökte polis, jag fick åka och göra testerna. Men jag misslyckads på ett av testen som jag gjorde och då slungades jag ut ur processen.. det var en jobbig dag, en väldigt jobbig dag. Men jag hörde att detta test var MYCKET svårare än vad det är för GMUN.. jag trodde det inte skulle vara så svårt. Jag får söka om 2 år igen, ja det känns i hjärtat som tusan.


Jag blir att tänka: vad ska jag göra?.. jag måste byta inriktning.. ska jag jobba två år? Detta är en grymt jobbig situation.. jag gruvar mig än för detta och det får ta sin tid..men jag ska ta mig upp och köta på. Jag vinner inte på att vara besviken på mig själv. Som tur är har jag andra handsval till saker.. som jag kan tänka mig plugga till! 


Nu till de goda nyheterna.. 

När man har hamnat i ett mörkt ställe så brukar andra saker ljusna upp.. det är tur det. I helgen bänkade jag 50kg 2 gånger. Det var grymt skönt att få se utdelning efter min kamp upp ur svackan jag hade efter jag mina förkylningar! Idag var det magiskt på gymmet i bänken... ENKEL 52.5kg i bänk, grymt glad över det. Men är jag nöjd? Nej.. mitt delmål är 55kg men de stora målet är 60 sedan! Detta gör mig glad.. min styrketräning får mig på andra fötter och tankar. Min familj och kille har stöttat mig igenom allt. Fast det känns hårt än så vet jag att om styrketräningen fortsätter såhär bra så kommer som småningom smärtan försvinna och ett liv med bara styrketräning känns nära. 


Livet ska vara en bergodalbana.. som tur är har jag funnit ljuset i det mörka och det är det jag lever på. Det är okej att må dåligt ibland men hatar att visa mig svag fast det egentligen bara är mänskligt. 


/ 👊💀

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards