saraberglund95

Alla inlägg under mars 2016

Av Sara Berglund - 30 mars 2016 21:20

En nytändning... 

 

Ibland behövs en nytändning.. en käft smäll ifrån sig själv.

Om inte framförallt lite omruskning och lite pepp om varför man gör det man håller på med.

 

Att tänka efter... varför började jag med detta? Var det att ge upp... sluta kämpa!? för att hjärnan vill göra annat och testa nytt? I mitt senaste inlägg förklarar jag mig själv att det är jobbigt att gå i perioder med sina intressen.. det är verkligen det. Att ha tankarna " men Sara... ska du inte prova lite cross... eller lite boxning!? varför inte hoppa fallskärm?!". 

 

Att slitas i stycken bland sina intressen som ligger så nära sitt hjärta. 

Att vara helt omedveten om vad man ska göra... för att det ska kännas rätt inne i själen.

Att egentligen inte ha någon aning om vad som känns rätt för stunden.

Så det man gör är att testa och prova på allt i sin närvaro för att man är osäker på vad som känns rätt för stunden.

 

Det har varit jobbigt i några dagar för mig nu för att hjärnan har villjat göra annat... men djupt nere i själen.. vet jag. Jag är 100 % medveten om varför styrkelyft blev en sådan stor bit av mitt liv. Det handlar inte om att gå ned till gymmet för att lyfta lite vikter... det är kärleken till att få kämpa det lilla extra under det sista reppset.. att känna blodet pumpas ut ur varje ven... känna styrkan i varje liten muskel när man drar tunga mark och håller kvar vikten i väntan på domarens "down" signal. Att få vita lampor rätt igenom varje lyft.. 

 

Det handlar om så mycket mer än kärleken till att bli starkast men framförallt umgänget, de man tillbringar tiden med på gymmet. Personer som får en att se allt ifrån olika perspektiv. Just få en själv till den punkten till varför började du med detta Sara!? Du är aldrig nöjd.. är du nöjd nu? Nej exakt.. fortsätt motivera dig själv för du vet.. du vet varför du behöver det här.. det har stärkt dig både fysiskt och psykiskt. Fortsätt mot ditt mål. 

 

En nytändning av sig själv.. var det som behövdes.

Att bli starkare av att vara periodare med sina intressen..

Att försöka vända det till en styrka istället för en svaghet. 

SM snart... börjar bli mer och mer taggad nu faktiskt. 

 

/ SB

 

Av Sara Berglund - 23 mars 2016 01:22

Att aldrig vara nöjd... 

 

Det är slitsamt... jobbigt mentalt att göra alla sina intressen i olika perioder.

För mig fungerar det inte att göra en sak och nöja mig... 

Om det inte är att sjunga, spela instrument eller skriva låtar.. så hamnar jag i perioder då jag ritar mycket. Sedan kan jag skriva mycket noveller och dikter.. 

 

Detta sker helt omedvetet att jag bestämmer mig för att göra dessa saker under vissa veckor sedan kan jag helt enkelt ändra mig och vilja göra något annat. Jag visste att den dagen skulle komma med styrkelyft.. jag vill testa annat... göra annat. Inte för att jag egentligen har tröttnat och tappat motivationen det handlar om att jag har lätt för att perioda mina intressen. Visserligen är det bra att ha kunskap och göra en massa saker.. men ibland blir det bara jobbigt. Det mentala testas och testas hela tiden.. konstant! 

 

Att få höra " eh.. man hamnar så ibland... man tappar motivationen".

Det handlar inte om motivationen... det är så mycket annat.

Jag älskar styrkelyft... men jag är aldrig nöjd.

Jag vill testa annat... göra annat.

Det bara den jag är som människa... jag måste stimuleras och det gör jag genom att rätt mycket kreativa hobbys men även att få träna mycket. 

 

Men känslan att aldrig vara nöjd.. är jobbig.

Att vilja göra annat... det är tär på psyket.

Att min hjärna inte riktigt vet vad den vill göra.

Varför bestämma sig för en sak när man kan göra andra saker?

 

Sedan när jag börjar gilla något.. så gillar jag det inte... jag ÄLSKAR det! 

Jag går in helhjärtat i varje repps och varje set på gymmet.

Det handlar inte om motivationen det är mycket djupare än så... 

Men ibland måste man ruskas om lite och tänka varför började jag?

 

Det var för att jag skulle lyckas och ta mig till toppen.

Att göra saker i perioder håller inte.

Fast det är jobbigt... så måste jag acceptera att det är den jag är. 

 

/ SB

Av Sara Berglund - 6 mars 2016 17:25

Att lämna tryggheten

 


Lämna tryggheten hemma hos föräldrarna.

Lämna ett förhållande och gå självsäker.

Nytt liv, lägenhet.. leta sig själv.. framförallt att finna sig själv längsvägen.

 

Detta inlägg handlar om just det jag skrev kort om ovan..

Jag har kommit till delen av mitt liv att det är dags att lämna tryggheten med familjen.

Det är dags att slänga sig ut i livet.. ta vara på sin fulla potential som människa.

Jag har viljat detta så länge.. bo själv.. & framförallt i fortsättande att finna mig själv. 

 

Det senaste året har det skett mycket.. 

Jag har blivit mer ansvarsfull, min mognad har visats gång på gång.

Jag är redo... att vara lite bättre.. ta mitt ansvar.

Visa sin fulla potential inför alla... visa att man kan.. 

Just detta att låta en person finna dig innan du finner den rätta personen. 

Låt de leta efter dig, imponera, visa gång på gång.. att du är bäst som du är. 

 

Att finna sig själv handlar inte om att hålla sig runt ramarna du är bekväm med.

Du måste göra misstag för att sedan finna dig själv.. måste våga göra helt idiotiska saker för att det sedan ska bli rätt.. 

 

Jag känner helt personligen att jag är på rätt väg... 

Att leva till fullo med medvenhet.

Det enda man behöver ibland är en liten knuff av sig själv.. 

 

/ SB

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards