saraberglund95

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Att lämna tryggheten

Av Sara Berglund - 6 mars 2016 17:25

Att lämna tryggheten

 


Lämna tryggheten hemma hos föräldrarna.

Lämna ett förhållande och gå självsäker.

Nytt liv, lägenhet.. leta sig själv.. framförallt att finna sig själv längsvägen.

 

Detta inlägg handlar om just det jag skrev kort om ovan..

Jag har kommit till delen av mitt liv att det är dags att lämna tryggheten med familjen.

Det är dags att slänga sig ut i livet.. ta vara på sin fulla potential som människa.

Jag har viljat detta så länge.. bo själv.. & framförallt i fortsättande att finna mig själv. 

 

Det senaste året har det skett mycket.. 

Jag har blivit mer ansvarsfull, min mognad har visats gång på gång.

Jag är redo... att vara lite bättre.. ta mitt ansvar.

Visa sin fulla potential inför alla... visa att man kan.. 

Just detta att låta en person finna dig innan du finner den rätta personen. 

Låt de leta efter dig, imponera, visa gång på gång.. att du är bäst som du är. 

 

Att finna sig själv handlar inte om att hålla sig runt ramarna du är bekväm med.

Du måste göra misstag för att sedan finna dig själv.. måste våga göra helt idiotiska saker för att det sedan ska bli rätt.. 

 

Jag känner helt personligen att jag är på rätt väg... 

Att leva till fullo med medvenhet.

Det enda man behöver ibland är en liten knuff av sig själv.. 

 

/ SB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Berglund - 3 november 2016 19:29

Äntligen…   Idag var jag till en sjukgymnast som skulle kolla på mitt problem som jag har i ryggen… Han säger till mig att berätta om smärtan och hur länge jag har haft det. Så jag börjar med att berätta att jag har haft problem i 4...

Av Sara Berglund - 9 oktober 2016 16:50

  OKTOBER MÅNAD, en orättvisa.   Oktober månad är den månaden man stöttar och hyllar de som har bekämpat bröstcancer men även de som har gått bort i sjukdomen.   Jag tycker att det är jättebra att samhället går in för att hjälpa de drabbade...

Av Sara Berglund - 15 september 2016 17:52

Styrkelyft var min räddning…   Mars 2015, upptäckte jag Styrkelyft. Jag var redan insnöad på att bänkpress var kul, nu gällde det att fastna för något mer, så som benböj och marklyft. Under några månader så började en form av kärlek växa...

Av Sara Berglund - 4 september 2016 23:12

Min sommar   Imorgon börjar jag andra året på högskolan, sjukt vad tiden har gått fort de senaste månaderna. Jag fick ”sommarlov” i början av juni någon gång och var ledig i 2 veckor och jobbade därefter heltid i 8 veckor. Fick semest...

Av Sara Berglund - 28 augusti 2016 18:01

Anti mobbning, uppmärksamma diagnoser och se allas lika värda   Att uppmärksamma, att vi alla människor på jordklotet är olika. Olika problem men ändå försöka att se allas lika värda. Detta inlägg kommer handla om min stöttning för anti mobbning,...

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards