saraberglund95

Alla inlägg under augusti 2015

Av Sara Berglund - 6 augusti 2015 18:43

Nu var det ett tag sedan..

 

 

Som titeln säger... jag har samlat på mig rätt mycket nu när jag inte har bloggat på ett tag!

Vet inte riktigt vart jag ska börja dock. 

 

Jag kommer börja plugga i höst på det idrottsvetenskapliga programmet, kommer bli jättekul!

Jag är grymt taggad på en nystart och komma närmare min träning. 

Det är nollning den 19 augusti sedan börjar allvaret den 31 augusti så jag börjar väldigt sent som dock är skönt. 

 

Jag har tagit 62.5kg i bänk, det var riktigt najjs!

Har även börjat småreppa på 60kg i bänk! Jag vet att jag i princip har 65kg så det är jag glad för!

Allting flyter på bra på gymmet och jag ska göra min första bänkpress tävling i september, det kommer bli

grymt jävla kul! Har egentligen bara saker att se framemot just nu! 

 

Angående tävlingen, nu är det lite viktnedgång som gäller för mig! 

Jag har dietat i 4 dagar och det är inte alls länge men med erfarenhet så vet jag att det är de första dagarna som är mest slitsamma. Men jag mår jävligt bra av det här (än så länge). Jag går på underskott men jag mår bra, det kan ha göra med mitt mål? Vi får väl se hur snabbt det går för mig att gå ner 4 kg! Jag tänkte att det kan vara smart att börja redan 6 veckor innan för man går ner vattenvikten på ca. 1 vecka och där är 2 kg borta så då har jag över en månad på mig att få bort lite till. Jag vet att jag kommer tappa lite styrka men jag försöker få i mig en massa protein så jag bibehåller den mesta styrkan! 

 

Nu när jag går på diet så är det strikt, inget jävla godis eller ingen jävla alkohol. 

Kommer antagligen inte dricka alkohol fram till november för att det är en styrkelyftartävling i november men det har jag inget problem med för att jag vet att min kropp mår bra av detta! Jag sitter och funderar om det är värt med en cheat day men jag vet inte.. kanske inte behövs. Vi får se hur viktnedgången går, om den känns bra så kanske jag lyxar till det någon dag!

 

Som sagt så har min kropp svarat bra på ett lägre intag av kalorier och det är jag väldigt nöjd över!! 

Får väl se nästa vecka om något kilo har försvunnit! hoppas verkligen det! 

 

ER SB

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards