saraberglund95

Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

En nytändning...

Av Sara Berglund - 30 mars 2016 21:20

En nytändning... 

 

Ibland behövs en nytändning.. en käft smäll ifrån sig själv.

Om inte framförallt lite omruskning och lite pepp om varför man gör det man håller på med.

 

Att tänka efter... varför började jag med detta? Var det att ge upp... sluta kämpa!? för att hjärnan vill göra annat och testa nytt? I mitt senaste inlägg förklarar jag mig själv att det är jobbigt att gå i perioder med sina intressen.. det är verkligen det. Att ha tankarna " men Sara... ska du inte prova lite cross... eller lite boxning!? varför inte hoppa fallskärm?!". 

 

Att slitas i stycken bland sina intressen som ligger så nära sitt hjärta. 

Att vara helt omedveten om vad man ska göra... för att det ska kännas rätt inne i själen.

Att egentligen inte ha någon aning om vad som känns rätt för stunden.

Så det man gör är att testa och prova på allt i sin närvaro för att man är osäker på vad som känns rätt för stunden.

 

Det har varit jobbigt i några dagar för mig nu för att hjärnan har villjat göra annat... men djupt nere i själen.. vet jag. Jag är 100 % medveten om varför styrkelyft blev en sådan stor bit av mitt liv. Det handlar inte om att gå ned till gymmet för att lyfta lite vikter... det är kärleken till att få kämpa det lilla extra under det sista reppset.. att känna blodet pumpas ut ur varje ven... känna styrkan i varje liten muskel när man drar tunga mark och håller kvar vikten i väntan på domarens "down" signal. Att få vita lampor rätt igenom varje lyft.. 

 

Det handlar om så mycket mer än kärleken till att bli starkast men framförallt umgänget, de man tillbringar tiden med på gymmet. Personer som får en att se allt ifrån olika perspektiv. Just få en själv till den punkten till varför började du med detta Sara!? Du är aldrig nöjd.. är du nöjd nu? Nej exakt.. fortsätt motivera dig själv för du vet.. du vet varför du behöver det här.. det har stärkt dig både fysiskt och psykiskt. Fortsätt mot ditt mål. 

 

En nytändning av sig själv.. var det som behövdes.

Att bli starkare av att vara periodare med sina intressen..

Att försöka vända det till en styrka istället för en svaghet. 

SM snart... börjar bli mer och mer taggad nu faktiskt. 

 

/ SB

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Berglund - 3 november 2016 19:29

Äntligen…   Idag var jag till en sjukgymnast som skulle kolla på mitt problem som jag har i ryggen… Han säger till mig att berätta om smärtan och hur länge jag har haft det. Så jag börjar med att berätta att jag har haft problem i 4...

Av Sara Berglund - 9 oktober 2016 16:50

  OKTOBER MÅNAD, en orättvisa.   Oktober månad är den månaden man stöttar och hyllar de som har bekämpat bröstcancer men även de som har gått bort i sjukdomen.   Jag tycker att det är jättebra att samhället går in för att hjälpa de drabbade...

Av Sara Berglund - 15 september 2016 17:52

Styrkelyft var min räddning…   Mars 2015, upptäckte jag Styrkelyft. Jag var redan insnöad på att bänkpress var kul, nu gällde det att fastna för något mer, så som benböj och marklyft. Under några månader så började en form av kärlek växa...

Av Sara Berglund - 4 september 2016 23:12

Min sommar   Imorgon börjar jag andra året på högskolan, sjukt vad tiden har gått fort de senaste månaderna. Jag fick ”sommarlov” i början av juni någon gång och var ledig i 2 veckor och jobbade därefter heltid i 8 veckor. Fick semest...

Av Sara Berglund - 28 augusti 2016 18:01

Anti mobbning, uppmärksamma diagnoser och se allas lika värda   Att uppmärksamma, att vi alla människor på jordklotet är olika. Olika problem men ändå försöka att se allas lika värda. Detta inlägg kommer handla om min stöttning för anti mobbning,...

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards