saraberglund95

Alla inlägg under december 2015

Av Sara Berglund - 26 december 2015 17:10

Att finna motivationen

 


Att vakna i sängen varje morgon, känna energin i varje liten kroppdel men det viktigaste att känna motivationen sprida sig från hjärnkontoret ut i varje liten muskel. Att kliva upp på morgonen och exakt veta vad man vill göra för att man ska må bra och göra det lilla extra så man får ett leende på läpparna. 

 

Att dag ut och dag in, gör samma sak men ändå känna sig levande när man gör det. Vart man än befinner sig på jorden så ska motivatioen finnas nära hjärtat. Den ska finnas där, hand i hand. 

 

Vissa dagar kommer kroppen göra motstånd, rösten i ditt huvud kommer säga att idag är du svag och du kommer aldrig klara av att göra det du älskar allra mest. När denna röst tilltalar dig, det är då du ska tjuren vid hornen och ändå göra det du blir lycklig av, för något har jag lärt mig under dessa år att det är det som kommer vara ditt pådriv i motivationen. Dessa dagar kommer göra dig starkare både kroppsligt och mentalt.

 

Låt aldrig rösten i ditt huvud styra dig, låt aldrig negativa personer i din närvaro klampa ner på dig. I livet måste man stå på sig, om man gör det... då kommer din motivation aldrig släckas, det kommer vara en brinnande låga i din själ. Du kommer känna motivationen vart du än är, om du befinner dig på arbetet eller i skolan. Motivationen att göra bättre men framförallt visa världen att du kan, att du som människa har kvaliteer i livet som är levande. 

 

Människor i din vardag vill kolla in i dina ögon och se dig levande, lycklig, det ska gnista om dina ögon. Om det gör det.. då har du funnit en motivation i livet som du aldrig ska släppa. 

 

/ SB

 

Av Sara Berglund - 20 december 2015 18:14

I slutändan handlar allt om planering och prioritering... 

 


Året har börjat lida mot sitt slut och vilket år det har varit. 

Om jag ska utgå från mig själv så är 2015 det året jag verkligen har börjat växa... 

Jag känner hur min mognad bara har börjat gått en spiral uppåt detta år. 

Jag börja känna mig redo att bara slänga mig ut i världen... fast jag minst har 2.5 år på högskolan så känner jag att så mycket som jag växer som person så kommer jag vara mer än redo att ta emot mina klienter när jag är utbildad PT. Tankar om att öppna eget finns också.. får väl se vad världen vill. 

 

Detta år har jag lärt mig mycket om att planeringen du gör och det du prioriterar kommer uppmärksammas av folk i din vardag med både positiv och negativ klang. Min styrketräning har verkligen fått mig att öppna ögonen för planering och priotering inför min träning och kost. Jag har insett om du vill någonting gör det också.. detta år har det inte bara handlat om planera allting som ska göras. Den impulsiva sidan som jag sällan visar har börjat framträda, tack vare nya personer i min vardag. 

 

Min planering och priotering har varit A till O detta år... jag har gått upp tidigt för att hinna med mina träningspass. För antingen har det varit att inte träna alls eller somna tidigt för att orka träna tidigt. 

Denna attityd jag har kommer gillas och hata... jag må vara träningsnarkoman men det är för min skull, för jag vill en dag bli så bra så folk kommer känna igen mig vart jag än går. Den attityden jag har nu tänker jag bevara nästkommande år. 

 

Fast detta år har även varit omtumlande... att inte få gå på polishögskolan till att försöka finna sig igen och hittat en större kärlek till träningen. Allting sker av ett skäl säger de... och denna gång tror jag på det också. 

 

Något som aldrig får glömmas är att i slutändan handlar allt om planering och prioritering. 

Det är något jag verkligen har fått inblick för år 2015. 

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards