saraberglund95

Alla inlägg under november 2015

Av Sara Berglund - 15 november 2015 17:18

Vart började det egentligen? 

Mitt kliv in i styrkelyftarvärlden. 

 

Jag hade styrketränat i ca 1 år.. när jag bestämde mig för att ta bänken lite seriösare. 

Detta var i feburari, alltså för 8 månader sedan jag bestämde mig för att bänken skulle prioriteras lite mer på gymmet. I samma veva var det en på gymmet som uppmuntrade mig att börja tävla då jag hade potential och nu är det han som är min coach. 

 

Den 17 mars åker jag för att göra testerna för polishögskolan, tyvärr klarar jag inte ett av testerna och det gjorde så att jag slungas ur processen. Det var 2 av 16 styckena som klarade detta test. Under denna period var jag uppriktigt lessen och besviken för jag har viljat blivit polis sedan barnsben. Jag var inte redo att vänta i 24 månader för att söka igen så under denna period sökte jag tröst på andra håll och det blev då gymmet som blev min räddning.

 

När detta skedde så var biggest loser full gång på tv och detta program gjorde mig bara mer motiverad att utbilda mig till Personlig Tränare. Jag tog tag i mitt liv och sökte till ett program så jag kunde plugga i 3 år för att bli PT. Det är där jag pluggar nu och jag trivs jättebra. 

 

Tillbaks till Mars då jag bestämde mig för att göra något bra för min gym-klubb. Jag blev gymvärd, iallafall för att kunna få hjälpa folk på gymmet,detta gjorde mitt namn hörd och min kompskrets ökade. 

 

I april ville jag få bättre teknik och bli starkare i marklyft och benböj så jag tog min nuvarande coach till hjälp. Så för 7 månader sedan började jag få inblick för styrkelyft... på dessa 7 månader så har det skett så jävla mycket.. både med mitt mentala och mitt fysiska. 

 

Igår gjorde jag min första styrkelyftar tävling och det var superkul! 

Jag tänker fortsätta tugga på.. för vill ni veta? jag tänker bli bäst och kvala in till SM nästa år.

NU är det ingen återvändo.. 

 

 

 

 

 

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards