saraberglund95

Alla inlägg under oktober 2015

Av Sara Berglund - 16 oktober 2015 11:36

Min Resa

 

Det har fan inte varit lätt alla gånger, i början av augusti började jag gå på diet för att gå ner några kilon pga. min tävling som var 6 veckor därpå. (tävlingen gick jättebra och det var skitkul till er som undrar). 

Dessa 6 veckor var slitsamma, lärorika veckor. Jag gick på ett underskott i 6 veckor, 

 

Det onyttigaste jag åt under dessa veckor var någon kycklingsallad m bröd till.. inget godis, inget socker i princip. Min resa började på "tunga" 68.5 kg.. jag slet som ett djur för jag skulle nå 63 kg inom 6 veckor. Vissa dagar var jobbigare än andra, för ibland visade vågen en siffra som inte stämde över mitt slit. Denna resa prövade mitt mentala gång på gång. Jag har varit frusterad, arg men även jävligt glad, jag ångrara ALDRIG att jag tog den chansen att gå ner i vikt och bli ett hälsosammare Sara. 

 

Jag tog en springtur under denna resa för att vikten påvisade siffror som jag inte alls var nöjd över, dagen efter var det siffror på vågen som verkligen visade det slitet jag hade gjort de första 2 veckorna. Ibland var jag orolig att jag inte skulle klara av att gå ner dessa kilon... fast hur osäker jag än var så gav jag aldrig upp. Jag fortsatta med hård träning på gymmet och en bra kost. Det du stoppar i munnen hemma och det du gör på gymmet är verkligen A till O. 

 

Tävlingsdagen var kommen jag och vägde in på 61.9 ynka kilon. Under 6 veckor hade jag gått ner 6.6kg när jag blir att tänka på det så är det faktiskt väldigt mycket. Jag var stolt över mig själv, fast denna tid under denna korta period började med att bara gå ner i vikt för att jag ville tävla i klass 63. Detta visade dock att det var  mycket mer än så.. att bli hälsosammare men även kunna kolla sig i spegeln och vara NÖJD över sin kropp. Jag ångara aldrig att jag gjorde detta.. i dagsläget håller jag vikten, jag ligger på 62/63, det är perfekt. 

 

Det jag vill få fram är att detta har varit lärorikt.. hur jobbigt det än har varit så har jag varje dag haft ett leende på läpparna. Efter detta är mitt mentala starkare, jag är starkare. Tävling om 1 månad och denna gång kommer jag vara starkare än någonsin. 

 

/ SB

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards