saraberglund95

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Börja om på ruta ett

Av Sara Berglund - 15 augusti 2016 15:46

Börja om på ruta ett

 

Under årens gång så får man lära sig att ibland blir man tvungen till att börja om på ruta ett igen. Ibland bryts man ned för att sedan byggas upp, det går att jämföra tanken med ett rassligt hus, det som behövs är att man bryter ned det till de delarna som är stabila, men ändå så djupt att det ska ta tid för att det ska byggas upp igen.


Det är det livet gör med en varje dag, man bryts ned till de starka delarna av sin kropp för att i fortsättning bygga på nya delar. Om det är enkelt? Det är nog det svåraste man kan utsätta sig för men i slutändan är det på det viset man växer som individ.

 

Det handlar om att finna balansen och hur nära kan jag komma till bristningsgränsen utan att gå sönder och utan att få för djupa ärr i sig.


I livet kan man utsätta sig själv för nedbrytning av det mentala bara för att bli en ny och bättre människa. Bygga upp och stärka det mentala gång på gång.


Det är många gånger i livet som nedbrytningen sker omedvetet och man tappar kontrollen på situationen och sig själv. Man känner sig vilse och man måste försöka hitta den rätta vägen tillbaka ännu gång.

 

Det är vid de tillfällena man måste ifrågasätta vart man vill hamna i livet? Man måste fortsätta kämpa på. Bara för att det mentala är på bristningsgränsen så är det även då man får veta vad man går för. Hur mycket kan det mentala brytas ned innan jag ger upp? Om jag ens ger upp.


Om man tror på något i livet så tycker jag att man ska kämpa för att få det möjligt. För jag tror att alla människor är kapabla till så mycket mer än vad man gör sig till. Det handlar om att man vågar kliva ur trygghetszonen och börjar lita på sig själv. 

 

/ SB

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Berglund - 3 november 2016 19:29

Äntligen…   Idag var jag till en sjukgymnast som skulle kolla på mitt problem som jag har i ryggen… Han säger till mig att berätta om smärtan och hur länge jag har haft det. Så jag börjar med att berätta att jag har haft problem i 4...

Av Sara Berglund - 9 oktober 2016 16:50

  OKTOBER MÅNAD, en orättvisa.   Oktober månad är den månaden man stöttar och hyllar de som har bekämpat bröstcancer men även de som har gått bort i sjukdomen.   Jag tycker att det är jättebra att samhället går in för att hjälpa de drabbade...

Av Sara Berglund - 15 september 2016 17:52

Styrkelyft var min räddning…   Mars 2015, upptäckte jag Styrkelyft. Jag var redan insnöad på att bänkpress var kul, nu gällde det att fastna för något mer, så som benböj och marklyft. Under några månader så började en form av kärlek växa...

Av Sara Berglund - 4 september 2016 23:12

Min sommar   Imorgon börjar jag andra året på högskolan, sjukt vad tiden har gått fort de senaste månaderna. Jag fick ”sommarlov” i början av juni någon gång och var ledig i 2 veckor och jobbade därefter heltid i 8 veckor. Fick semest...

Av Sara Berglund - 28 augusti 2016 18:01

Anti mobbning, uppmärksamma diagnoser och se allas lika värda   Att uppmärksamma, att vi alla människor på jordklotet är olika. Olika problem men ändå försöka att se allas lika värda. Detta inlägg kommer handla om min stöttning för anti mobbning,...

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards