saraberglund95

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

All denna energi...

Av Sara Berglund - 11 april 2016 23:00

All denna energi...

 

För ganska precis ett årsedan så hamnade jag i en intensiv träningsperiod.

Jag tränade 7-8 gånger i veckan.. (jag hade alltid vilodagen på lördagen).

Jag mådde dock väldigt bra av detta så jag fortsatta med det i flera månader.

Tills min coach fick in mig på rätt spår och tillrättade visade mig att träna så mycket bryter ned mer än bygger upp. Han fick in mig på ett schema efter ett tag... träna 3 dagar, vila & träna 3 dagar så vila.

Det har rullat på så sedan i somras.  

 

Det har funkat väldigt bra, jag måste ha rutin/planering i min vardag för att jag ska fungera. Minsta lilla ändring kan förstöra så himla mycket & då referar jag till mitt senaste inlägg. Att det är de gångerna jag får utbrott är mycket pga. ett snedsteg i planeringen. En liten rubbning, då rubbas hela jag. Detta har dock skett inte allt för många gånger.. (som tur är). 

 

Tillbaka till min intensiva träningsperiod som jag hade för 1 årsedan.

Jag har hamnat där igen... förra vecka tränade jag 7 gånger (hade vilodag på lördagen).

All min energi måste förbrukas och att träna MYCKET gör mig glad och inte alls lika energisk fastän jag har sjukt mycket energi kvar efter 2 träningspass på en dag. 

 

Den senaste veckan har det krypit i min kropp... jag har varit en tickande bomb.

Alla dessa träningspass jag gör nu är för att minska den krypande känslan i min kropp.

Att träna lite för mycket hjälper mig just nu.. jag mår bra av det.

 

Jag har alltså hamnat där jag var för 1 årsedan.. en massa träning.

En intensiv träningsperiod. 

Eftersom kommer jag falla tillbaks igen på normala 5-6 pass. 

Men just nu behöver jag all denna träning för att "överleva" vardagen.

 

Det kan mycket möjligt bli 7 pass denna vecka också.

På söndag får jag vila, har vila på onsdag också men ska nog köra thaiboxning med min bästa kompis. 

Jag känner att all denna träning ger mig lycka och glädje. 

Jag fortsätter trumma på med det & jag lovar jag lyssnar på kroppen om den säger stopp.

 

Just nu säger psyket " mer träning". 

Kroppen lite trött.. vill sova. 

 

Imorgon är det ny dag och benböj på schemat kl 08.00 på morgonen..

JA! träning ska vara kul.. fast ne jag gillar inte alla dessa träningspass.. 

Jag älskar det... 

 

”Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

 

 

/SB

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Berglund - 3 november 2016 19:29

Äntligen…   Idag var jag till en sjukgymnast som skulle kolla på mitt problem som jag har i ryggen… Han säger till mig att berätta om smärtan och hur länge jag har haft det. Så jag börjar med att berätta att jag har haft problem i 4...

Av Sara Berglund - 9 oktober 2016 16:50

  OKTOBER MÅNAD, en orättvisa.   Oktober månad är den månaden man stöttar och hyllar de som har bekämpat bröstcancer men även de som har gått bort i sjukdomen.   Jag tycker att det är jättebra att samhället går in för att hjälpa de drabbade...

Av Sara Berglund - 15 september 2016 17:52

Styrkelyft var min räddning…   Mars 2015, upptäckte jag Styrkelyft. Jag var redan insnöad på att bänkpress var kul, nu gällde det att fastna för något mer, så som benböj och marklyft. Under några månader så började en form av kärlek växa...

Av Sara Berglund - 4 september 2016 23:12

Min sommar   Imorgon börjar jag andra året på högskolan, sjukt vad tiden har gått fort de senaste månaderna. Jag fick ”sommarlov” i början av juni någon gång och var ledig i 2 veckor och jobbade därefter heltid i 8 veckor. Fick semest...

Av Sara Berglund - 28 augusti 2016 18:01

Anti mobbning, uppmärksamma diagnoser och se allas lika värda   Att uppmärksamma, att vi alla människor på jordklotet är olika. Olika problem men ändå försöka att se allas lika värda. Detta inlägg kommer handla om min stöttning för anti mobbning,...

Presentation


Mitt liv som hårdrockare, styrkelyftare och vocalist.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards